دوشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۳ |۱۰ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 14, 2024
کارگاه سلامت روان

حوزه/کارشناس سلامت مرکز بهداشت خمین گفت:رضایت مندی از خویشتن و توانایی همدلی کردن با دیگران از مهمترین نشانه های سلامت روان می باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک،کارگاه سلامت روان با موضوع استرس و راههای مقابله با آن با حضور خانم سهرابی کارشناس سلامت مرکز بهداشت خمین و با حضور طلاب مدرسه علمیه هاجر این شهرستان برگزار شد.

خانم سهرابی اظهار داشت :رضایت مندی از خویشتن و توانایی همدلی کردن با دیگران از مهمترین نشانه های سلامت روان می باشد،سپس راه های شناخت و علائم درونی استرس از جمله: دلشوره، تپش قلب و تعریق را بررسی کرد.

وی افزود:استرس یک نوع واکنش طبیعی بدن در برابر عوامل محرک، تغییرات، فشارهای درونی یا بیرونی است که ممکن است به مرور زمان تعادل بدن را بهم بریزد و اگر درمان نشود موجب اختلال در بدن فرد و زندگی او می شود.

سهرابی به برخی از علائم رفتاری استرس از جمله: پرخاشگری، ناخن جویدن، پاتکان دادن و عوامل فیزیولوژی سردرد، تعریق و معده درد اشاره کرد و خاطر نشان ساخت : برخی افراد در مقابله با استرس قوی تر و برخی ضعیف ترند هر چند آنها از یک ژن و یک تربیت باشند.

وی علت قوی بودن این افراد را داشتن منابع درونی کمک کننده، عاطفه مثبت، شادکامی، سر سختی، اعتماد بنفس بالا، ریشه مذهب قوی، ریشه طنز طلبی قوی تر و هدف داشتن دانست.

سهرابی در پایان گفت: را ه های کم کردن استرس: حمایت و پشتیبانی، منحرف ساختن حواس، صحبت کردن، مثبت فکر کردن و راه های مقابله با استرس ورزش پیاده روی، مدیریت زمان و خودسازی می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha